יש רגע אחד שכל הורה מפחד ממנו – ולא משנה אם הילד בן 25 או בן 42. ההודעה “אמא, אפשר לדבר?” שאחריה מגיע המשפט “אנחנו מתגרשים”.
ופתאום מתגלה שלב של הורה יכול להישבר גם כשלילד יש מדיח כלים, משכנתא ושלושה ילדים. כי כשהילד שלך מתגרש, משהו בך נשבר יחד איתו.
בפרק הזה אני מדברת דווקא אל ההורים – לא אל הזוג שמתגרש. על הפיתוי להפוך לחמ”ל משפחתי, על הסכנה שבמחיקת ההורה השני, ועל מה שקורה לנכדים שרואים הכל ולא יודעים לבחור צד. עוד אני נוגעת גם בשאלה הכי לא נעימה – מה קורה כשהילד שלכם בכלל לא רוצה להילחם, ואתם כועסים על זה יותר משהוא כועס על הגירושים שלו?
שאלות שהפרק עונה עליהן:
- איך נשארים לצד הילד בלי להפוך לאויבים של האקס שלו?
- מה עושים כשהילד “סולח” יותר מדי, ואתם לא מבינים איך?
- איך שומרים על הנכדים מלהיכנס למלחמת נאמנויות?
- מתי תמיכה הופכת להסתה – ואיך מרגישים מה הגבול?
- מה עושים עם הכאב והאבל שלכם, בלי להעמיס אותו על הילד?
- איך הקשר עם הנכדים משתנה אחרי גירושים, ואיך שומרים עליו?
- מתי גירושים הם לא כישלון משפחתי אלא דווקא הצלה?
כי בסוף, הילדים לא יזכרו מי צדק הם יזכרו מי תמך בהם. אם גם אתם עומדים מהצד, רואים את הילד שלכם נשבר ולא יודעים איך להיות עוגן בלי להיות חמ”ל – הפרק הזה הוא בדיוק בשבילכם.
___
דרגו אותנו באפליקציית הפודקאסט האהובה עליכם: לדירוג עכשיו >>
לחצו כאן לקבוצת הפייסבוק בית ספר לקארמה טובה.